Vođeni idejom da ujedinjeni mogu sve, zaposleni u kompaniji dm načinili su te male korake koji menjaju svet. Zajedno sa svojim porodicama, prijateljima i drugim građanima volonterima projekta Zasadi drvo, učestvovali su 17. novembra 2019. u najvećoj masovnoj akciji pošumljavanja naše zemlje. Ova inicijativa ispisala je istoriju, budući da je u samo jednom danu zasađena čak 51.000 sadnica na preko 30 lokacija širom Srbije.
Međutim, to nije kraj njihovog poduhvata, kako poručuju eko heroji iz dm-a, jer je za tekuću sezonu, koja traje do marta sledeće godine, postavljen novi cilj – pošumljavanje preko 100 lokacija u našoj zemlji.
“Izuzetan je osećaj kada se nakon godinu dana vratite na lokaciju prošlogodišnje sadnje i vidite kako rastu sadnice drveća koje ste zasadili. Ovogodišnju akciju doživljavam kao posebno važnu jer nas novonastala situacija podseća da je zdravlje najvažnije i da svako stablo predstavlja spas“, ističe Snežana Čokorilo, prodavac u kompaniji dm.
Da polako ostvaruju svoj naum govori podatak da je u ovoj sezoni sprovedena akcija na 65 područja, od čega su zaposleni u dm-u i građani volonteri na 28 lokacija sakupljali seme, dok je ukupno 37 lokacija pošumljeno. Tako je u periodu od 1. oktobra do danas naša zemlja postala bogatija za još 81.905 mladih stabala gorskog javora, bukve, smrče, crnog bora, duglazije, hrasta sladuna i hrasta kitnjaka, dok je sakupljeno oko 1.500 kilograma semena.
Od januara 2021. godine zaposleni kompanije dm i građani volonteri nastavljaju sadnju u malim grupama, uz poštovanje svih mera prevencije.
„Kroz inicijativu Zasadi drvo, mi u dm-u doprinosimo stvaranju boljih ekoloških uslova života za sve nas, što posebno dolazi do izražaja sada, u uslovima pandemije, kada je potrebno delovati sa pojačanom odgovornošću“, kaže Miloš Petković, referent marketinga u kompaniji dm Srbija, i dodaje: „Za nas to znači i smanjen broj ljudi po akciji i donosi nove okolnosti kojima ćemo nastojati da se prilagođavamo pružajući maksimalni mogući doprinos u datom trenutku.“
Uslovi „nove normalnosti“ nisu omeli Miloševe kolege da nastave da se bore da zajednica u kojoj žive i rade bude bolje mesto.
„Sa jedne strane, ovaj projekat edukuje i osvešćuje, a sa druge, poziva na konkretnu akciju. To je ono što ga, pored njegovog plemenitog cilja, čini posebnim“, dodaje Jovana Janjić, asistent sektora razvoja ljudskih resursa u kompaniji dm.
Milica Grbić, poslovođa u jednoj od dm drogerija u Srbiji, pozvala je sve pojedince da se priključe projektu: „Kada sadite drvo prvi put, ništa vam nije jasno, ali onda se okrenete oko sebe i pogledate mesto na kome će jednog dana biti gusta šuma zahvaljujući vama - tada osetite nemerljiv ponos.“
Kompanije dm i Adria Media Group pokrenule su projekat Zasadi drvo uz stručnu podršku institucionalnih partnera - Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede (Uprava za Šume), Privredne komore Srbije, JP Srbijašume, JP Vojvodinašume, Pokreta gorana Srbije i Botaničke bašte Jevremovac, a u 2020. godini inicijativi su se pridružila još dva partnera – Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu i Šumarska škola u Kraljevu.
Drogerijski lanac dm prepoznat je kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji, što svakodnevno potvrđuje kroz kontinuiranu brigu o zadovoljstvu, zdravlju i razvoju zaposlenih, ali i težnju da stvori harmonično radno okruženje koje im pruža priliku za lični i profesionalni razvoj. Rezultat takvog odnosa jeste kolektiv koji je spreman da menja svet nabolje, poručili su iz kompanije.
Obraćamo se svim građanima koji su zainteresovani da svoj posed pretvore u šumu!
Konkurs Uprave za šume koji je namenjen rasadničarima otvoren je do 19. 10, dok vlasnici zemljišta mogu tokom cele godine prijavljivati svoj posed bilo najbližem rasadniku, bilo najbližoj šumskoj upravi, koja će im pomoći u pronalaženju sadnica, bilo opštinskoj organizaciji Pokreta gorana.
Da biste se prijavili za dobijanje besplatnih sadnica, dovoljno je da ispunite samo dva uslova: da imate zemljište minimalne površine pet ari i da je registrovano kao šumsko ili poljoprivredno za koje je odobrena promena namene u svrhu pošumljavanja.
Do sadnica za pošumljavanje doći ćete veoma lako. Na sajtu Uprave za šume pronađite registrovan šumski rasadnik najbliži vašem posedu. Nakon toga predajte zahtev registrovanom šumskom rasadniku za besplatnu dodelu sadnica i dostavite dokaz o vlasništvu nad zemljištem koje nameravate da pošumite. Na kraju zaključujete ugovor, a nakon toga će vam biti obezbeđen sadni materijal, ukoliko rasadnik ima raspoloživi materijal, kao i uputstva za pravilnu sadnju.
Za sve dodatne informacije možete se obratiti Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Upravi za šume, Novi Beograd, Omladinskih brigada 1, imejl: office.sume@minpolj.gov.rs
"Naša kompanija od početka svog poslovanja nastoji da bude poštovalac dobrih tradicionalnih vrednosti, ali i nosilac pozitivnih promena u zajednici u kojoj živimo i radimo, što je slučaj i s projektom „Zasadi drvo“. Odmah smo prepoznali potencijal da ovo postane masovna akcija čiji je krajnji ishod višestruka dobrobit našeg društva. Verujemo da smo zajedno s partnerima uspeli da pošaljemo snažne ekološke poruke koje će doprineti širenju svesti o krucijalnoj ulozi šuma za očuvanje celog čovečanstva i ekosistema", kaže u intervjuu Alexandra Olivera Korichi, direktorka naše kompanije.
Čitav intervju pročitajte na https://www.kurir.rs/zasadi-drvo/3536371/alexandra-olivera-korichi-direktorka-dm-drogerie-markt-srbija-posumljavanjem-stvaramo-novi-i-kvalitetniji-zivot
Projekat „Zasadi drvo“ dobio je svetsko priznanje u okviru Global Media Awards u kategoriji Angažovanje zajednice. Pokretači akcije, Adria Media Group i dm drogerie markt, i institucionalni partneri saglasni su da ovo priznanje pripada građanima Srbije koji su se uključili i omogućili da se ispiše istorija sadnjom više od 51.000 stabala u jednom danu.
Za naredni period postavljen je novi cilj: sadnja na 100 lokacija. Povodom lansiranja ZASADI DRVO 2020, organizovano je gostovanje predstavnika organizatora i institucionalnih partnera projekta u emisiji Puls Srbije na Kurir televiziji danas od 17 časova. O značaju ove akcije, ali i o potrebama i planovima za očuvanje prirode i prelazak na zelenu ekonomiju govoriće Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Igor Žeželj predsednik Adria Media Group, Uprava dm drogerie markt, predstavnici Srbijašuma, Vojvodinašume, Šumarskog fakulteta i drugi.
Ministar Branislav Nedimović od prvog dana podržava akciju Zasadi drvo. Kako kaže, šume jesu naša pluća, ali uz to, one apsorbuju gasove, filtriraju vodu, sprečavaju klizišta i erozije, smanjuju buku i ublažavaju klimatske promene sa kojima smo sve više suočeni. „Društvu tek predstoji ozbiljnije bavljenje ovom temom jer se, iz različitih razloga, njome nismo dovoljno bavili do sada“, zaključio je ministar.
Igor Žeželj ističe da će Adria Media Group nastaviti i dalje da kroz svoja izdanja informiše i edukuje, da pokreće incijative i organizuje akcije, i da je ključ uspeha u zajedništvu: “Priznanje koje smo dobili potvrđuje da smo na dobrom putu, ali da bi ostvarili značajnije promene, predstoji nam ogroman rad, a uslov je kontinuitet. Zato smo se opredelili da postavljamo pojedinačne ciljeve kojima stremimo, a koji će dugoročno dovesti do željenog rezultata.“
Iz Uprave dm Srbija i dm Severna Makedonija poručili su da je glavni motiv ove kompanije svest o tome kakav svet treba da ostavimo budućim generacijama. „Sada je, više nego ikada, bitno da ne zanemarimo ono što je važno, a to su solidarnost, zajedništvo i odgovornost prema prirodi i svetu u kome živimo. Mi u dm-u razmišljamo dugoročno, razmišljamo ekološki i održivo, i zato smo posebno ponosni na projekat koji sve te vrednosti objedinjuje. Ponosni smo na konkretne rezultate, ali smo još više ponosni na ujedinjenost svih nas oko istog cilja“
08.06.2020 - Projekat „Zasadi drvo“ dobio je „honourable mention“ priznanje u takmičenju Global Media Awards, koje organizuje International News Media Association (INMA). Na taj način značaj projekta „Zasadi drvo“ prepoznat je i na svetskom nivou.
Nagrađeni projekat „Zasadi drvo“ pokrenuli su 2019. ADRIA MEDIA GROUP i kompanija dm drogerie markt zajedno sa institucionalnim partnerima: Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokretom gorana Srbije i Privrednom komorom Srbije, kao i sa Botaničkom baštom „Jevremovac“.
Projekat „Zasadi drvo“ priznanje je dobio u grupi globalni i nacionalni brendovi, u okviru kategorije „Best Public Relations or Community Service Campaign“, u velikoj konkurenciji od 824 projekata iz 242 medijske kuće i 44 zemlje.
Četvoromesečna kampanja „Zasadi drvo“ bavila se edukacijom i podizanjem svesti javnosti o značaju šuma, nakon čega je otvaranjem sezone jesenjeg pošumljavanja građanima bila pružena prilika da zasade svoje drvo. Tokom jednodnevne radne akcije koja se održala 18.11.2020, Srbija je samo u jednom danu dobila 51,256 novih stabala koliko ih je zasađeno u prvoj masovnoj akciji u okviru projekta „Zasadi drvo“. To predstavlja najveći projekat sadnje drveća u Srbiji.