ZAHVALJUJUĆI PROJEKTU ZASADI DRVO SRBIJA JE BOGATIJA ZA 153.000 NOVIH STABALA


Sadnjom u Kraljevu uspešno je završen drugi ciklus projekta "Zasadi drvo", a Srbija je bogatija za više od 153.000 stabala od kada je akcija pokrenuta 2019. godine. Kompanije Adria Media Group i dm drogerie markt zajedno sa institucionalnim partnerima: Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, JP "Srbijašume", JP "Vojvodinašume", Pokret gorana Srbije, Privredna komora Srbije, Botanička bašta "Jevremovac", Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu i Šumarska škola u Kraljevu, zahvaljuju svima koji su učestvovali jer je to, kako kažu, uspeh svih nas, a za dobrobit zemlje u kojoj živimo. 
"Kompanija dm neguje dugogodišnju ekološku tradiciju, koja proističe iz filozofije poslovanja zasnovane na održivom razvoju. Mnogobrojnim aktivnostima i projektima u ovoj oblasti nastavljamo da razvijamo svest o značaju zaštite životne sredine. Projekat `Zasadi drvo` je nešto na šta smo posebno ponosni jer pokazuje našu požrtvovanost i angažovanost u ovom segmentu. Pokrenuli smo ga u trenutku kad nam je priroda poručila da od nas očekuje nešto zauzvrat. Najveći doprinos vidimo u tome što smo podstakli i druge kompanije, ali i pojedince da započnu slične inicijative i učestvuju u pošumljavanju naše lepe Srbije. Posebnu zahvalnost dugujemo našim zaposlenima, koji su pokazali izuzetnu privrženost ovom projektu, kao i mnogobrojnim volonterima koji su se priključili akcijama sadnje. Izvanredni rezultati projekta `Zasadi drvo` svedoče koliko toga zajedno možemo da postignemo i doprinesemo da naša zemlja bude zelenije i lepše mesto za život”, izjavio je Predrag Petrović, član Uprave dm Srbija i Severna Makedonija.
IZUZETNI REZULTATI U 2020. GODINI

Zaposleni dm-a, zajedno sa drugim volonterima projekta Zasadi drvo ostvarili su izuzetne rezultate u 2020. godini. Posvećenost i entuzijazam svih onih koji su odlučili da daju svoj doprinos pošumljavanju naše zemlje rezultirao je neverovatnim rezultatima:

  1. sakupljeno je 1500 kg semena na 28 lokacija
  2. zasađeno je 81905 sadnica na 37 lokacija

 

dm ambasadori projekta Zasadi drvo: "sadimo kiseonik" za buduće generacije
 

Vođeni idejom da ujedinjeni mogu sve, zaposleni u kompaniji dm načinili su te male korake koji menjaju svet. Zajedno sa svojim porodicama, prijateljima i drugim građanima volonterima projekta Zasadi drvo, učestvovali su 17. novembra 2019. u najvećoj masovnoj akciji pošumljavanja naše zemlje. Ova inicijativa ispisala je istoriju, budući da je u samo jednom danu zasađena čak 51.000 sadnica na preko 30 lokacija širom Srbije.

Međutim, to nije kraj njihovog poduhvata, kako poručuju eko heroji iz dm-a, jer je za tekuću sezonu, koja traje do marta sledeće godine, postavljen novi cilj – pošumljavanje preko 100 lokacija u našoj zemlji.

“Izuzetan je osećaj kada se nakon godinu dana vratite na lokaciju prošlogodišnje sadnje i vidite kako rastu sadnice drveća koje ste zasadili. Ovogodišnju akciju doživljavam kao posebno važnu jer nas novonastala situacija podseća da je zdravlje najvažnije i da svako stablo predstavlja spas“, ističe Snežana Čokorilo, prodavac u kompaniji dm.

Da polako ostvaruju svoj naum govori podatak da je u ovoj sezoni sprovedena akcija na 65 područja, od čega su zaposleni u dm-u i građani volonteri na 28 lokacija sakupljali seme, dok je ukupno 37 lokacija pošumljeno. Tako je u periodu od 1. oktobra do danas naša zemlja postala bogatija za još 81.905 mladih stabala gorskog javora, bukve, smrče, crnog bora, duglazije, hrasta sladuna i hrasta kitnjaka, dok je sakupljeno oko 1.500 kilograma semena.

Od januara 2021. godine zaposleni kompanije dm i građani volonteri nastavljaju sadnju u malim grupama, uz poštovanje svih mera prevencije.

„Kroz inicijativu Zasadi drvo, mi u dm-u doprinosimo stvaranju boljih ekoloških uslova života za sve nas, što posebno dolazi do izražaja sada, u uslovima pandemije, kada je potrebno delovati sa pojačanom odgovornošću“, kaže Miloš Petković, referent marketinga u kompaniji dm Srbija, i dodaje: „Za nas to znači i smanjen broj ljudi po akciji i donosi nove okolnosti kojima ćemo nastojati da se prilagođavamo pružajući maksimalni mogući doprinos u datom trenutku.“

Uslovi „nove normalnosti“ nisu omeli Miloševe kolege da nastave da se bore da zajednica u kojoj žive i rade bude bolje mesto.

„Sa jedne strane, ovaj projekat edukuje i osvešćuje, a sa druge, poziva na konkretnu akciju. To je ono što ga, pored njegovog plemenitog cilja, čini posebnim“, dodaje Jovana Janjić, asistent sektora razvoja ljudskih resursa u kompaniji dm.

Milica Grbić, poslovođa u jednoj od dm drogerija u Srbiji, pozvala je sve pojedince da se priključe projektu: „Kada sadite drvo prvi put, ništa vam nije jasno, ali onda se okrenete oko sebe i pogledate mesto na kome će jednog dana biti gusta šuma zahvaljujući vama - tada osetite nemerljiv ponos.“

Kompanije dm i Adria Media Group pokrenule su projekat Zasadi drvo uz stručnu podršku institucionalnih partnera - Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede (Uprava za Šume), Privredne komore Srbije, JP Srbijašume, JP Vojvodinašume, Pokreta gorana Srbije i Botaničke bašte Jevremovac, a u 2020. godini inicijativi su se pridružila još dva partnera – Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu i Šumarska škola u Kraljevu.

Drogerijski lanac dm prepoznat je kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji, što svakodnevno potvrđuje kroz kontinuiranu brigu o zadovoljstvu, zdravlju i razvoju zaposlenih, ali i težnju da stvori harmonično radno okruženje koje im pruža priliku za lični i profesionalni razvoj. Rezultat takvog odnosa jeste kolektiv koji je spreman da menja svet nabolje, poručili su iz kompanije.

PRIJAVI SE!


Izuzetno uspešan oktobar je za nama, ali tu se ne zaustavljamo. Zasadi drvo je projekat koji će trajati do kraja marta sledeće godine, a mesec novembar sa sobom nosi nove lokacije i nove sadnje. Saznaj sve o lokacijama na zasadidrvo.rs, prijavi se i pomozi nam da učinimo našu zemlju lešim i zdravijim mestom za život! 

PONOSNI NA OKTOBARSKE REZULTATE!


Širom Srbije volonteri projekta Zasadi drvo, kao i zaposleni dm-a sakupljali su seme hrasta ovog oktobra, a rezultati su fantastični - 978 kg semena!
Sa neizvesnošču iščekujemo novembarske aktivnosti u okviru projekta Zasadi drvo, nove poduhvate, uspehe, druženja i zasađene sadnice! 

ZAPOSLENI dm-A U AKCIJI SAKUPLJANJA SEMENA!


Novi ciklus projekta Zasadi drvo započeli smo sakupljanjem semena hrasta na prvoj lokaciji u Surčinu, u Bojčinskoj šumi.
Čitav dan odisao je dobrim raspoloženjem i osećajem da činimo nešto dobro za svoju zemlju i planetu.
Do kraja oktobra sakupljamo seme na već poznatim lokacijama, a uskoro vas obaveštavamo o predviđenim lokacijama sadnje za novembar mesec.
Radujemo se novim aktivnostima u okviru projekta, novim lokacijama, druženjima i svim novim sadnicama koje ćemo zasaditi zajedničkim snagama!
 
Pridružite nam se i vi prijavom na sajtu www.zasadidrvo.rs.
 

Uključi se i prijavi se za pošumljavanje!
 

Obraćamo se svim građanima koji su zainteresovani da svoj posed pretvore u šumu!

Konkurs Uprave za šume koji je namenjen rasadničarima otvoren je do 19. 10, dok vlasnici zemljišta mogu tokom cele godine prijavljivati svoj posed bilo najbližem rasadniku, bilo najbližoj šumskoj upravi, koja će im pomoći u pronalaženju sadnica, bilo opštinskoj organizaciji Pokreta gorana.

Da biste se prijavili za dobijanje besplatnih sadnica, dovoljno je da ispunite samo dva uslova: da imate zemljište minimalne površine pet ari i da je registrovano kao šumsko ili poljoprivredno za koje je odobrena promena namene u svrhu pošumljavanja.

Do sadnica za pošumljavanje doći ćete veoma lako. Na sajtu Uprave za šume pronađite registrovan šumski rasadnik najbliži vašem posedu. Nakon toga predajte zahtev registrovanom šumskom rasadniku za besplatnu dodelu sadnica i dostavite dokaz o vlasništvu nad zemljištem koje nameravate da pošumite. Na kraju zaključujete ugovor, a nakon toga će vam biti obezbeđen sadni materijal, ukoliko rasadnik ima raspoloživi materijal, kao i uputstva za pravilnu sadnju.

Za sve dodatne informacije možete se obratiti Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Upravi za šume, Novi Beograd, Omladinskih brigada 1, imejl: office.sume@minpolj.gov.rs

„ZASADI DRVO“ NASTAVLJA NAJVEĆU AKCIJU SADNJE


Sadimo na 100 lokacija od oktobra do kraja marta 2021. godine
 
 
Novi, drugi ciklus projekta „Zasadi drvo“ počinje u oktobru na prve 24 lokacije, kada krećemo sa sakupljanjem semena, a zatim sukcesivno idemo dalje i sadimo sve do kraja marta 2021. godine. Ove godine zaokružićemo kompletan proces: sakupljamo seme, sejemo, a zatim i sadimo sadnice u periodu od kraja novembra do kraja marta sledeće godine. Čeka nas puno posla, ali znamo da zajedno možemo sve.
 
Pozivamo sve građane Srbije: porodice, parove, prijatelje, kolege i sve ljude dobre volje, da se uključe, zasade drvo i daju lični doprinos da Srbiju učinimo zelenijom, zdravijom i perspektivnijom zemljom.
Šta treba da uradite?
Pratite objave na zasadidrvo.rs gde ćete naći sve informacije u vezi sa organizacijom sadnje, a krajem svakog meseca objavljivaćemo spiskove lokacija za naredni mesec. Svi koji žele da se uključe treba da pronađu svoju opštinu i prate uputstva kako bi se prijavili na vreme. Zbog aktuelne zdravstvene situacije, ove godine sadimo na većem broju lokacija sa manjim brojem volontera.

Sve akcije sadnje biće organizovane u skladu sa aktuelnom epidemiološkom situacijom i  zvaničnim preporukama.
 

ALEXANDRA OLIVERA KORICHI: Pošumljavanjem stvaramo novi i kvalitetniji život


"Velikom akcijom pošumljavanja u okviru projekta „Zasadi drvo“ svi smo dobili mogućnost da uradimo nešto za našu zemlju i planetu."

"Naša kompanija od početka svog poslovanja nastoji da bude poštovalac dobrih tradicionalnih vrednosti, ali i nosilac pozitivnih promena u zajednici u kojoj živimo i radimo, što je slučaj i s projektom „Zasadi drvo“. Odmah smo prepoznali potencijal da ovo postane masovna akcija čiji je krajnji ishod višestruka dobrobit našeg društva. Verujemo da smo zajedno s partnerima uspeli da pošaljemo snažne ekološke poruke koje će doprineti širenju svesti o krucijalnoj ulozi šuma za očuvanje celog čovečanstva i ekosistema", kaže u intervjuu Alexandra Olivera Korichi, direktorka naše kompanije.


Čitav intervju pročitajte na https://www.kurir.rs/zasadi-drvo/3536371/alexandra-olivera-korichi-direktorka-dm-drogerie-markt-srbija-posumljavanjem-stvaramo-novi-i-kvalitetniji-zivot 

PROJEKAT ZASADI DRVO Predrag Petrović: Uradili smo nešto što je ovoj zemlji i planeti neophodno

 

Projekat „Zasadi drvo“ dobio je svetsko priznanje u okviru Global Media Awards u kategoriji Angažovanje zajednice. Pokretači akcije, Adria Media Group i dm drogerie markt, i institucionalni partneri saglasni su da ovo priznanje pripada građanima Srbije koji su se uključili i omogućili da se ispiše istorija sadnjom više od 51.000 stabala u jednom danu.

Povodom lansiranja ZASADI DRVO 2020, organizovano je gostovanje predstavnika organizatora i institucionalnih partnera projekta u emisiji Puls Srbije na Kurir televiziji.

O značaju ove akcije, ali i o potrebama i planovima za očuvanje prirode i prelazak na zelenu ekonomiju govori Predrag Petrović, član Uprave dm Srbija i dm Severna Makedonija.

- Jednostavne ideje koje su jasno realizovane imaju uspeha. Uradili smo nešto što je ovoj zemlji i planeti neophodno. Da se vratimo prirodi i pokazali smo da se to može uraditi jednostavno, sadnjom drveća.

Petrović kaže da se uključio u projekat kada je shavtio da AMG i DM žele isto a to je strateški da se bave zaštitom životne sredine.

- Prosečan građanin Srbije nema svest o ekologiji. Prošle godine smo ukinuli plastične kese i bio je strah kako će naši kupci to prihvatiti, ali svi su to prihvatili s oduševljenjem. Svako od nas treba da bude odgovoran na više nivoa, prvo u svom stanu, zgradi, kompaniji, a onda i da se priključi nekoj inicijativi. Mislim da će ova godina biti još uspešnija nego prošla, i da ćemo zajedno uživati u novim sadnicama.

Petrović je pozvao sve kompanije i pojedince da se uključe u projekat da zajedno stvaramo nove površine pod šumama.

SLEDEĆI CILJ JE POŠUMLJAVANJE NA 100 LOKACIJA!

 

Projekat „Zasadi drvo“ dobio je svetsko priznanje u okviru Global Media Awards u kategoriji Angažovanje zajednice. Pokretači akcije, Adria Media Group i dm drogerie markt, i institucionalni partneri saglasni su da ovo priznanje pripada građanima Srbije koji su se uključili i omogućili da se ispiše istorija sadnjom više od 51.000 stabala u jednom danu.

Za naredni period postavljen je novi cilj: sadnja na 100 lokacijaPovodom lansiranja ZASADI DRVO 2020, organizovano je gostovanje predstavnika organizatora i institucionalnih partnera projekta u emisiji Puls Srbije na Kurir televiziji danas od 17 časova. O značaju ove akcije, ali i o potrebama i planovima za očuvanje  prirode i prelazak na zelenu ekonomiju govoriće Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Igor Žeželj predsednik Adria Media Group, Predrag Petrović, član Uprave dm Srbija i dm Severna Makedonija, predstavnici Srbijašuma, Vojvodinašume, Šumarskog fakulteta i drugi.

Ministar Branislav Nedimović od prvog dana podržava akciju Zasadi drvo. Kako kaže, šume jesu naša pluća, ali uz to, one apsorbuju gasove, filtriraju vodu, sprečavaju klizišta i erozije, smanjuju buku i ublažavaju klimatske promene sa kojima smo sve više suočeni. „Društvu tek predstoji ozbiljnije bavljenje ovom temom jer se, iz različitih razloga, njome nismo dovoljno bavili do sada“, zaključio je ministar.

Igor Žeželj ističe da će Adria Media Group nastaviti i dalje da kroz svoja izdanja informiše i edukuje, da pokreće incijative i organizuje akcije, i da je ključ uspeha u zajedništvu: “Priznanje koje smo dobili potvrđuje da smo na dobrom putu, ali da bi ostvarili značajnije promene, predstoji nam ogroman rad, a uslov je kontinuitet. Zato smo se opredelili da postavljamo pojedinačne ciljeve kojima stremimo, a koji će dugoročno dovesti do željenog rezultata.“

Predrag Petrović, član Uprave dm Srbija i dm Severna Makedonija, izjavio je da je njihov glavni motiv svest o tome kakav svet treba da ostavimo budućim generacijama. „Sada je, više nego ikada, bitno da ne zanemarimo ono što je važno, a to su solidarnost, zajedništvo i odgovornost prema prirodi i svetu u kome živimo. Mi u dm-u razmišljamo dugoročno, razmišljamo ekološki i održivo, i zato sam posebno ponosan na projekat koji sve te vrednosti objedinjuje. Ponosni smo na konkretne rezultate, ali smo još više ponosni na  ujedinjenost svih nas oko istog cilja,“ zaključio je Petrović.

SVETSKA NAGRADA ZA NAJVEĆU AKCIJU SADNJE U SRBIJI!

 

08.06.2020 - Projekat „Zasadi drvo“ dobio je „honourable mention“ priznanje u takmičenju Global Media Awards, koje organizuje International News Media Association (INMA). Na taj način značaj projekta „Zasadi drvo“ prepoznat je i na svetskom nivou.

Nagrađeni projekat „Zasadi drvo“ pokrenuli su 2019. ADRIA MEDIA GROUP i kompanija dm drogerie markt zajedno sa institucionalnim partnerima: Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokretom gorana Srbije i Privrednom komorom Srbije, kao i sa Botaničkom baštom „Jevremovac“. 

Projekat „Zasadi drvo“ priznanje je dobio u grupi globalni i nacionalni brendovi, u okviru kategorije „Best Public Relations or Community Service Campaign“, u velikoj konkurenciji od 824 projekata iz 242 medijske kuće i 44 zemlje.

Četvoromesečna kampanja „Zasadi drvo“ bavila se edukacijom i podizanjem svesti javnosti o značaju šuma, nakon čega je otvaranjem sezone jesenjeg pošumljavanja građanima bila pružena prilika da zasade svoje drvo. Tokom jednodnevne radne akcije koja se održala 18.11.2020, Srbija je samo u jednom danu dobila 51,256 novih stabala koliko ih je zasađeno u prvoj masovnoj akciji u okviru projekta „Zasadi drvo“. To predstavlja najveći projekat sadnje drveća u Srbiji.

Top