200.000 NOVIH SADNICA REZULTAT JE TREĆEG CIKLUSA PROJEKTA „ZASADI DRVO“
Srbija bogatija za ukupno 350.000 sadnica Beograd, 21. 4. 2022. – Treći ciklus projekta čiji su pokretači Adria Media Group i dm drogerie markt uspešno je završen, a rezultat je duplo veći broj stabala u odnosu na prethodnu godinu. Od septembra do sada posađeno je 200.000 novih sadnica, što znači da je u tri sezone projekta „Zasadi drvo“ Srbija postala bogatija za ukupno 350.000 sadnica.

Pored rekordnog broja posađenih stabala, treća sezona ostaće upamćena po različitim aktivnostima koje su organizovane u cilju podizanja svesti i promene odnosa građana prema životnoj sredini. Teme koje su bile u fokusu projekta su: biodiverzitet, značaj povezanosti čoveka s prirodom i važnost edukacije i informisanja javnosti o očuvanju i zaštiti prirode.

Posebna pažnja posvećena je onima „na kojima svet ostaje“. Organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, a prvaci su dobili priliku da sa svojim učiteljima posade svoje prve sadnice. Pored toga, u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ organizovane su četiri radionice, u kojima je učestvovalo oko 60 mališana, a još veći broj dece učestvovao je na foto-konkursu „Drvo i život“.

Projekat „Zasadi drvo“ okupio je i eksperte kako bismo zajednički definisali okvire za postavljanje strategije za budućnost. Temom pošumljenosti i značaja šuma bavili su se učesnici foruma „Veliko pitanje“, koji je održan na Šumarskom fakultetu u Beogradu, a u okviru već tradicionalne „Profesije budućnosti“ istakli smo značaj i potencijal organske proizvodnje.

Zaposleni u kompanijama Adria Media Group i dm drogerie markt dali su lični primer i poseban doprinos projektu time što su zajednički u jednom danu posadili 5.000 sadnica hrasta.

Ana Aleksić, članica uprave Adria Media Group, istakla je zadovoljstvo zbog ostvarenog cilja: „Ovo je uspeh svih nas, naših partnera, naših zaposlenih i svih građana koji su se uključili kako bi dali doprinos očuvanju prirode. Ponosni smo na rekordne brojke i zahvalni svima.
Iako je broj posađenih sadnica najvažniji rezultat ovog projekta, podsećam da naša kompanija Adria Media Group kroz svoje medije, ali i kroz različite aktivnosti koje realizuje s partnerima projekta, aktivno radi na podizanju svesti o značaju i načinima zaštite životne sredine.
U toku su pripreme za nove izazove, a ciljevi ostaju ambiciozni jer priroda ne može da čeka“, zaključila je Ana Aleksić iz kompanije Adria Media Group.

Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija kompanije dm drogerie markt, ovim povodom je izjavila: „Izuzetno sam ponosna na uspeh koji smo postigli u saradnji s našim partnerima, kao i na rekordan broj posađenih sadnica, ali i zahvalna na posvećenosti, motivisanosti i timskom duhu naših zaposlenih koji su dali lični doprinos i zajedno s brojnim građanima volonterima bili deo najveće akcije pošumljavanja kod nas. Pokrećući akciju „Zasadi drvo“, sledili smo jedinstveni cilj za zeleniju i zdraviju budućnost svih nas i budućih generacija. Uspeli smo da ovim projektom stvorimo lepe uspomene, ali i steknemo nova znanja koja će nam koristiti da sačuvamo životnu sredinu, postavljajući ujedno i nove standarde održivosti. Radujemo se projektima koji su pred nama, iz oblasti ekologije i održivog razvoja, jer je to jedan od načina da se odužimo našoj planeti Zemlji za sve blagodeti koje nam je pružila“, zaključila je Svetlana Jovanović Mitić.

Da podsetimo, u prvoj godini akcije „Zasadi drvo“ postavljen je rekord time što je u jednom danu posađeno više od 51.000 sadnica, dok je naredne, 2020. godine zasađeno više od 100.000 sadnica širom Srbije i prikupljeno 1,5 tona semena.
Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adria Media Group i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavoda za zaštitu prirode.

Treća sezona projekta „Zasadi drvo“ u punom jeku: Zaposleni u kompanijama dm drogerie markt i Adria Media Group posadili 5.000 sadnica u jednom danu



26. februar 2022 – Opština Surčin postala je bogatija za 5.000 sadnica hrasta zahvaljujući zajedničkoj akciji zaposlenih u dm drogerie markt i Adria Media Group koji su subotu posvetili ovom jedinstvenom poduhvatu za zdraviju životnu sredinu. Ovo je drugi put da su zaposleni u kompanijama koje su pokrenule „Zasadi drvo“ organizovali masovnu sadnju i doprineli realizaciji najvećeg projekta masovnog pošumljavanja u Srbiji.
Četvorocifren broj posađenih sadnica i dan proveden u prirodi sa kolegama, članovima porodica i prijateljima zaposleni dveju kompanija će dugo pamtiti. Osim toga, kako kažu, dali su primer svojoj deci i veruju da će inspirisati i druge građane da se uključe u sadnju.

„Ova akcija je jedan korak bliže našem cilju očuvanja i savesnog ophođenja prema životnoj sredini, i mi ga činimo punog srca. Ne sumnjam da ćemo entuzijazmom, duhom i vizijom koju imamo postići sve što smo zamislili. Ponosna sam na sve kolege koje su se prethodnih dana i meseci priključivale akcijama pošumljavanja na različitim lokacijama širom Srbije, kao i na kolege koji su na subotnju sadnju došle sa svojim porodicama i ličnim primerom pokazale koliko im je zdravlje naše zemlje i planete važno. Zahvalila bih se svima njima, ali i partnerima i volonterima, jer ovakvim zajedničkim delovanjem pokazujemo da zajedno možemo mnogo i da ništa nije neostvarivo. Kao kompanija, mi ćemo i dalje postavljati visoke ciljeve i stremiti ka zdravijoj i zelenijoj Srbiji za sve nas, kao i buduće naraštaje“, istakla je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija u drogerijskom lancu dm Srbija, koji važi za jednu od ekološki najosvešćenijih kompanija u zemlji.
U prve dve sezone projekta „Zasadi drvo“ zasađeno je više od 153.000 sadnica i sakupljeno oko 1,5 tona semena. Treći ciklus ovog jedinstvenog projekta ove godine nosi naziv „Četiri godišnja doba“, a ciljevi za 2022. godinu su u međuvremenu udvostručeni.

Subotnja akcija pošumljavanja drugi je od tri važna događaja u okviru „Velike nedelje” projekta Zasadi drvo. „Velika nedelja” je počela organizovanom sadnjom u svim osnovnim školama u Srbiji, a završiće se u ponedeljak, 28. februara Forumom stručnjaka „Veliko pitanje“ na Šumarskom fakultetu. Eksperti, partneri i saradnici projekta će u šest panela dati odgovore na velika pitanja i postaviti putokaz za sve buduće zajedničke aktivnosti.

Projekat „Zasadi drvo“ pokrenuli su 2019. godine Adria Media Group i kompanija dm drogerie markt sa institucionalnim partnerima: Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprava šume, JP "Srbijašume", JP "Vojvodinašume", Pokretom gorana Srbije, Privrednom komorom Srbije, Botaničkom baštom "Jevremovac“, Šumarskim fakultetom u Beogradu i Šumarskom školom Kraljevo. Od ove sezone partneri projekta su i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnologije i Zavod za zaštitu prirode.

TREĆI CIKLUS PROJEKTA „ZASADI DRVO“ ZVANIČNO JE POČEO!


Beograd, 3. 9. 2021 - Treći ciklus projekta „Zasadi drvo“ čiji su pokretači dm drogerie markt i Adria Media Group zvanično je najavljen danas na događaju održanom u Botaničkoj bašti „Jevremovac“. Događaj je otvorio potpredsednik Vlade Srbije i ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović, a govorili su: ministar Branko Ružić u ime Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ana Aleksić, članica uprave Adria Media Group, Svetlana Jovanović Mitić, menadžerka marketinga u kompaniji dm drogerie markt, predstavnici institucionalnih partnera i javne ličnosti. Tim povodom organizovana je izložba „Umetnost prirode“ slikara Đorđa Stanojevića.
Treći ciklus projekta „Zasadi drvo“ nosi naziv „Četiri godišnja doba“, a zvanično je počeo danas s ciljem da se posadi duplo veći broj stabala u odnosu na prethodnu godinu. U narednih sedam meseci planirana je sadnja 200.000 sadnica širom Srbije i nastavak aktivnosti u cilju informisanja i edukacije, a čiji je primarni cilj promena navika građana. Teme koje će biti u fokusu projekta ove sezone su: biodiverzitet, značaj povezanosti čoveka sa prirodom i važnost edukacije i informisanja javnosti o očuvanju i zaštiti prirode.

Svetlana Jovanović Mitić, menadžerka marketinga u kompaniji dm drogerie markt, istakla je važnost zajedništva. „Partnerstvo na projektu Zasadi drvo za nas je od posebnog značaja, jer imamo šansu da preduzmemo značajne korake u očuvanju životne sredine i motivišemo druge da nam se pridruže na tom putu. Ponosni smo na činjenicu da smo se zahvaljujući ovom projektu svrstali u pokretače najveće akcije pošumljavanja u zemlji zajedno sa našim partnerima. Kada smo pokrenuli Zasadi drvo, želeli smo da kroz ovu inicijativu gradimo zdraviju budućnost za naraštaje koji dolaze, ali i da ujedinimo mnoge generacije. Sada, kada smo pokazali da udruženi zaista možemo sve, radujemo se pisanju novih rekordnih brojki“, izjavila je Svetlana Jovanović Mitić iz kompanije dm drogerie markt.

Da podsetimo, u prvoj godini akcije „Zasadi drvo“ postavljen je rekord time što je u jednom danu posađeno više od 51.000 sadnica, dok je naredne, 2020. godine zasađeno više od 100.000 sadnica širom Srbije i prikupljeno 1,5 tona semena.
Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adria Media Group i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“ i Šumarskog fakulteta u Beogradu i Šumarske škole Kraljevo, a od ove sezone i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavoda za zaštitu prirode.

ISTRAJNI U ŽELJI DA SVET UČINIMO ZELENIJIM


Uokviru projekta Zasadi drvo, na red za sadnju došla je i Jagodina, kao i gradsko ozelenjavanje Zrenjanina, a priliku da učestvuju u ovoj akciji imali su i zaposleni u kompaniji dm, jednom od partnera projekta. Zahvaljujući njihovoj istrajnosti, nova mlada stabla krasiće naše i živote generacija koje dolaze, kaže Sanja Miletić, poslovođa dm drogerije u Jagodini.
- Zasadi drvo je jedna divna akcija koja nam pruža iskorak iz svakodnevice i brzog života. Uči nas da je potrebno da malo usporimo i sprovedemo u delo neku plemenitu aktivnost koja će služiti kako nama, tako i budućim naraštajima. Drago mi je da sam deo dm porodice, koja prepoznaje značaj ovakvog poduhvata i motiviše nas da se i sami uključimo u izgradnju kvalitetnije i zdravije budućnosti. Pored toga, za nas je ovo bila jedinstvena prilika da provedemo dan u prirodi uz sjajnu atmosferu i fizičku aktivnost, a po završetku naše misije, imali smo osećaj kao da smo svetu darovali nova pluća - poručila je Sanja.
Neda Đorđević, poslovođa dm drogerije u Zrenjaninu, koja j uzela učešće u ozelenjavanju ovog grada izjavila je - Izuzetno mi je zadovoljstvo što učestvujem u ozelenjavanju i ulepšavanju svog grada, u kom živim i radim, i u kome moja deca odrastaju. Ponosna sam na ceo naš dm tim, koji malim koracima stvara veliku promenu i daje odličan primer drugim građanima i kompanijama, jer briga o životnoj sredini tiče se svih nas. Zato je veoma važno da se svi osvestimo i uvidimo značaj ovakvih akcija, jer mi smo oni koji oplemenjuju našu okolinu, čineći je čistijom i lepšom!










HEROINE KOMPANIJE dm U BORBI ZA ZELENIJU BUDUĆNOST

Jovana Janjić, Mina Obradović, Svetlana Zarić, Neda Đorđević i Sanja Miletić su heroine koje se bore za zeleniju budućnost u ime kompanije dm. Razgovarali smo sa njima o akciji u kojoj učestvuju i njihovom doživljaju projekta Zasadi drvo.

Šta za vas lično predstavlja učešće u akciji „Zasadi drvo“?

- Akciju „Zasadi drvo“ vidim kao dragocenu priliku da svi zajedno postanemo istinski čuvari naše okoline i damo primer koji će se pozitivno odraziti na odnos našeg društva prema prirodi. Isto onako kako brinemo jedni o drugima, potrebno je da se osvrnemo i na zdravlje naše planete jer je, u krajnjoj instanci, njena dobrobit ujedno i naša - poručila je Jovana Janjić, asistent Razvoja ljudskih resursa u kompaniji dm, i dodala:

- Ovaj projekat doživljavam kao šansu da i u izazovnim okolnostima budemo zajedno stvarajući uslove za bolju i zdraviju budućnost. Period pandemije vratio nas je nekim često zapostavljenim prioritetima i podsetio da je zdravlje najbitnije.

Kakav je osećaj biti deo akcije sadnje?

- U novembru 2019. sam se priključila sadnji, s koje nosim lepe utiske - divan dan pun smeha, pozitivne energije, druženja i saradnje. Bila je to prilika za sve nas da učestvujemo u nečemu što je važno za celu planetu i da vratimo prirodi bar jedan delić onoga što ona nama pruža. Iz tog razloga sam se prijavila i za sadnju u martu ove godine, na kojoj smo još jednom svi zajedno pokazali šta možemo. Svima će nam ostati u pamćenju vesela atmosfera, ogroman entuzijazam i, naravno, neverovatan rezultat na koji smo tako ponosni - prenela nam je svoje utiske Mina Obradović, referent Razvoja ljudskih resursa kompanije dm.

Da li upravo ovakve akcije, poput „Zasadi drvo“, pokazuju snagu zajedništva jednog društva?

- Smatram da onaj ko zaista voli svoju zemlju to pokazuje tako što je neguje i čuva. Ovo je naš način. Neretko čujemo na razne teme rečenice koje počinju sa „kada bi svako od nas“ ili „kada bismo svi...“. To „nešto“ se često ne desi nikada. Da bi se magija ujedinjenog delovanja dogodila, potrebno je da postoje plemeniti cilj, ogromna pokretačka energija i snaga volje svakog pojedinca, a „Zasadi drvo“ je baš to - akcija koja je okupila mnoštvo pojedinaca koji su dokazali i svakodnevno dokazuju da udruženi možemo zaista sve. I u okolnostima koje do pre samo godinu dana nismo slutili, zajedništvo je odgovor i istinska snaga borbe za zeleniju budućnost nas i naše dece - istakla je Svetlana Zarić, menadžer asortimana u kompaniji dm.

Imate li utisak da polako menjamo svest i da se kao društvo ponašamo odgovornije prema životnoj sredini i sebi samima?

- Poslednjih godina sa raznih strana nam stižu upozorenja da moramo nešto da promenimo po pitanju čovekovog uticaja na planetu. Istovremeno nam se ukazuju podsticaji i mogućnosti da našu svakodnevicu učinimo čistijom i zdravijom. Tako u periodu klimatskih promena, a kasnije pandemije, života pod maskama i visokog stepena zagađenosti vazduha, stiže projekat „Zasadi drvo“. Imajući u vidu odziv i posvećenost volontera, kao i odjek koji je projekat imao u javnosti, gajim nadu da gradimo ekološki osvešćenije društvo - optimistična je Neda Đorđević, poslovođa dm drogerije, koja je sa nama podelila i pozitivne utiske sa svog radnog mesta.

- Slične tendencije primećujemo i kroz kupovne navike građana koji se u našim drogerijama sve češće okreću eko-sredstvima, prirodnim proizvodima i organskoj hrani.

Da li je jedan od najvažnijih aspekata ove akcije upravo edukacija, kojom se menja svest društva?

- Pored toga što je, zahvaljujući projektu „Zasadi drvo“, naša zemlja postala bogatija za preko 140.000 mladih stabala, snaga ove inicijative ogleda se i u težnji da se kroz edukaciju formiraju nova svest i nove navike kod naših sugrađana. Iz promenjenog odnosa čoveka prema svojoj okolini razvija se preduslov za održivu budućnost, u kojoj će ovakve akcije biti deo naše svakodnevice. Mislim da smo na dobrom putu i da smo već uradili sjajan posao. Nastavljamo naš poduhvat i pozivamo sve institucije, druge kompanije, kolege i sugrađane da nam se pridruže u izgradnji zelenije budućnosti - zaključila je Sanja Miletić, poslovođa jedne od dm drogerija.

PRVI USPESI PROJEKTA ZASADI DRVO U 2021. GODINI!

U organizovanim manjim grupama i uz poštovanje epidemioloških mera zaposleni u kompaniji dm, zajedno sa drugim volenterima i stručnim licima iz JP Srbija Šume, nastavili su svoj eko-poduhvat i u 2021. godini. Jedna od prvih lokacija čijem su pošumljavanju zaposledni dm-a dali svoj doprinos je Kovilj, malo mesto nadomak Novog Sada, koji je u jednom danu dobio 1.200 mladih sadnica bele vrbe, koje su zasađene na 1,44 hektara zemlje, dok su u Apatinu, zasadili 500 stabala topole.
Organizacija je bila odlična,a raspooženje učesnika, kao i uvek, na visokom nivou.
Ovakve akcije su izuzetna prilika za sve učesnike da upoznaju različite predele naše lepe zemlje, i nauče mnogo o sadnji i značaju šuma od stručnjaka.
Top