Beograd, 27. 9. 2022 – Događajem održanim u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ zvanično je obeležen početak četvrte sezone akcije „Zasadi drvo“, čiji su pokretači Adria Media Group i dm drogerie markt. U narednih sedam meseci planirana je sadnja novih 250.000 sadnica širom Srbije, fokus će biti stavljen na povezanost i međusobni uticaj društva i prirode, a primarni  cilj ostaje promena navika građana.
 

Na događaju su govorili državni sekretari Velimir Stanojević iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i prof. Ivica Radović iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, zatim prof. dr Gordana Subakov Simić, upravnica Botaničke bašte "Jevremovac" Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Ana Aleksić, članica uprave Adria Media Groupa, Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, predstavnici institucionalnih partnera i javne ličnosti.
 

Ana Aleksić, članica uprave Adria Media Group, istakla je zadovoljstvo što „Zasadi drvo“ nastavlja da raste i što su rezultati sve značajniji. „’Zasadi drvo’ je prilika da svako od nas doprinese zdravijoj budućnosti. Iz godine u godinu postavljamo sve ambicioznije ciljeve, koje uspešno ostvarujemo, što potvrđuje da smo na dobrom putu i da je promena moguća, pod uslovom da postoji snaga zajedništva. Iako je najznačajnije to što smo u prethodne tri godine zajedno posadili više od 350.000 sadnica širom Srbije, realizujemo i brojne druge aktivnosti. Omogućili smo đacima prvacima u svim školama u našoj zemlji da posade svoje prve sadnice, okupili smo eksperte kako bismo zajednički definisali strategiju za zdraviju i zeleniju Srbiju, redovno u našim medijima informišemo i edukujemo javnost, građanima smo poklonili dva murala, u Beogradu i Čačku, organizovali smo brojne edukativne programe, radionice, konkurse za najmlađe i konstantno širimo aktivnosti. Činjenica je da smo zajedno s našim partnerima iz dm drogerie markt Srbija, institucionalnim partnerima i građanima pokrenuli promenu. Sve što smo do sada postigli ostvarili smo i uz njihovu pomoć i zahvalni smo im na tome, a posebno se zahvaljujemo našim kolegama koji svojom posvećenošću i radom omogućavaju da zajednica ’Zasadi drvo’ nastavi da raste i ostvaruje sve značajnije rezultate“, zaključila je Ana Aleksić iz kompanije Adria Media Group.

Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, istakla je da kompanija dm drogerie markt teži da u svakom segmentu poslovanja primenjuje poslovne principe zasnovane na održivom razvoju i podsticanju zelenih navika u najširoj zajednici. „’Zasadi drvo’ je sjajan primer takvog projekta i već četvrtu godinu zaredom nas motiviše da se pokrenemo na akciju zarad dobrobiti i očuvanja životne sredine, kao i benefita šire zajednice. Mi u dm-u smo neizmerno ponosni što smo, zajedno sa našim partnerima, pokretači jedne od najvećih inicijativa pošumljavanja u zemlji, koja je svojevrsni dokaz da je zajedničkim snagama sve moguće postići, kao i da je pozitivan uticaj koji na ovaj način  ostvarujemo neprocenjiv. Posebnu zahvalnost dugujemo našim zaposlenima i njihovim porodicama koji su uzeli učešće na velikom broju organizovanih sadnji. Ja sa nestrpljenjem očekujem novu sezonu „Zasadi drvo“ zbog neverovatnog osećaja ponosa kada sa tolikim brojem ljudi posadite čitavu jednu šumu. Činjenica da ćemo jednog dana tu šumu ostaviti našoj deci i budućim generacijama inspiriše nas da pokrenemo talas pozitivnih vesti u oblasti ekologije. Verujem da ovim projektom motivišemo i druge privredne subjekte da se angažuju na isti ili sličan način i da smo svi zajedno na istoj strani – zdravije i zelenije Srbije. U skladu sa tim ovim putem pozivam i sve građane da nam se pridruže u pisanju baš takve zelenije budućnosti,“ poručila je Svetlana Jovanović Mitić.

 

Da podsetimo, u prvoj godini akcije postavljen je rekord time što je u jednom danu posađeno više od 51.000 sadnica, dok je naredne, 2020. godine, zasađeno više od 100.000 sadnica širom Srbije i prikupljeno 1,5 tona semena. Prethodne godine posađeno je novih  200.000 novih sadnica i nastavljene su aktivnosti u cilju informisanja i edukacije, a čiji je primarni cilj promena navika građana. Posebna pažnja posvećena je deci: organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, organizovane su brojne kreativne radionice i konkursi, a osnovnoj školi u Čačku poklonjen je mural s porukom „Napravi promenu – zasadi drvo i pošalji poruku“.
 

Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adria Media Group i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP„ Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“,  Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“ Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, a od ove sezone i dva nova institucionalna partnera – Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo. 

Top