Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija, jedne od najosvešćenijih kompanija kada je reč o ekologiji, podelila je svoje utiske ovim povodom.
- Sa svakom novom sadnjom raste osećaj ponosa kod svih nas u kompaniji dm zbog svakog postignutog rezultata u okviru projekta „Zasadi drvo“ i zbog činjenice da već četvrtu sezonu zaredom svakodnevno dokazujemo da je moguće pokrenuti masovnu ekološku inicijativu za izgradnju zdravije životne sredine. Neverovatan broj od pola miliona posađenih sadnica je dokaz da mi ljudi još možemo mnogo toga da vratimo prirodi. Mnogo radosti, entuzijazma i ljubavi prema našoj zajednici uloženo je u ovaj projekat i uverena sam da je to najbolji način da kao društvo radimo velike stvari. Uz podršku naših institucionalnih partnera, zaposlenih, njihovih porodica, brojnih volontera i javnih ličnosti, posadili smo zelene oaze širom Srbije i pokazali da svaki pojedinac ima priliku da pomogne našoj planeti da diše zdravije. Zato zahvaljujemo svima koji su pružili doprinos ovoj inicijativi, posebno našim koleginicama i kolegama koji su prepoznali da snagom zajedništva možemo da udahnemo novi život prirodi. Sa istim ciljem i entuzijazmom nastavljamo dalje, stvarajući nove šume, koje imaju nemerljiv značaj u životu naše lepe zemlje - istakla je Alexandra Olivera Korichi.
Ana Aleksić, članica uprave kompanije Adria Media Group, izrazila je zadovoljstvo zbog ostvarenih rezultata i pozvala građane da se uključe u projekat.
- Impozantna brojka od pola miliona stabala na više od 300 lokacija širom Srbije potvrda je da je „Zasadi drvo“ jedna od najvećih inicijativa pošumljavanja u našoj zemlji. Veoma smo ponosni što smo u prethodne četiri godine posadili brojne nove šume i ozeleneli 13 gradova, ali i što smo, zahvaljujući snazi naših medija, dali znatan doprinos podizanju svesti o značaju životne sredine i njenog očuvanja.
Kroz „Zasadi drvo“ smo pokazali moć zajedništva i nepregledne mogućnosti koje otvara saradnja partnera okupljenih oko zajedničkog cilja. Zahvalni smo svima koji su deo naše „Zasadi drvo“ priče, a posebno smo ponosni na motivisanost i posvećenost naših zaposlenih i brojnih građana volontera koji su dali lični doprinos zelenijoj i zdravijoj budućnost svih nas i budućih generacija.
Verujemo da je „Zasadi drvo“ inspirisalo i druge organizacije da se angažuju na isti ili sličan način, te da smo doprineli pokretanju talasa sadnje. Mi podržavamo sve koji aktivno rade na promociji i implementaciji zelenih ideja, a i ovom prilikom pozivamo građane da nam se pridruže u našoj misiji da Srbiju učinimo zelenijom i zdravijom - poručila je Ana Aleksić.
Beograd, 25.3.2023. – Zahvaljujući projektu „Zasadi drvo“, Srbija je bogatija za neverovatnih pola miliona (500.000) sadnica, koliko je do sada ukupno posađeno na više od 300 lokacija od 2019. godine. Ovaj jedinstveni poduhvat za zdraviju životnu sredinu pokrenule su kompanije dm drogerie markt i Adria Media Group uz podršku institucionalnih partnera, a realizovan je uz veliku pomoć građana.
Ovom masovnom sadnjom zaposleni u kompanijama koje su pokrenule „Zasadi drvo“ doprineli su realizaciji najvećeg projekta masovnog pošumljavanja u Srbiji. Zajedničkom sadnjom na teritoriji ŠU Barajevo, zaposleni su još jednom pokazali da žive vrednosti za koje se zalažu i lično doprineli ostvarenju cilja četvrte sezone projekta, a to je ukupno pola miliona posađenih stabala.
Značaj projekta „Zasadi drvo“ iz sezone u sezonu sve je veći jer, pored rekordnog broja posađenih sadnica i permanentne kampanje za podizanje svesti o važnosti očuvanja životne sredine, podrazumeva i realizaciju brojnih drugih aktivnosti.
Do sada je ozelenjeno 13 gradova, očišćena je dugogodišnja divlja deponija i pretvorena u zelenu oazu, dve godine zaredom obezbeđene su sadnice za 1.215 osnovnih škola u Srbiji, održano je 28 edukativnih radionica za decu, oslikani su murali u Beogradu i Čačku, organizovani su forumi na kojima su okupljeni donosioci odluka iz državnog, nevladinog i privatnog sektora i brojne druge aktivnosti. Projekat nastavlja da živi, a najavljeni su novi ambiciozni planovi.
Beograd 24.2.2023 - U okviru projekta Zasadi drvo otišli smo korak dalje i po prvi put ozeleneli nekadašnju deponiju nadomak Bačke Palanke! 🌲
Na površini od čak dva hektara posađeno je preko 6500 sadnica medonosnog bagrema, sibirskog bresta i duda. Bagrem je izuzetno dobar za pčele, dud je koristan kao hrana za ptice, a sibirski brest je otporan na sušu i zato verujemo u njegovu dugovečnost.
Posle više od 30 godina prostor nekadašnje deponije je očišćen i data je šansa potpuno novom ekosistemu da zaživi. 🌍💚
Tanja Kostić, ispred kompanije dm Srbija, kaže da je veoma ponosna na sadnju na posebnoj lokaciji u Bačkoj Palanci u okviru četvrte sezone “Zasadi drvo”.
- Nama u kompaniji dm je veliko zadovoljstvo što smo realizovali sadnju drveća u Bačkoj Palanci, zahvaljujući kojoj smo otišli korak dalje u okviru projekta “Zasadi drvo”.
Na prostoru od oko dva hektara nekada je bila divlja deponija, a za nekoliko godina ovde će biti zelena oaza. Drago nam je što smo probudili momenat zajedništva u ljudima i što su naše akcije sadnje nadaleko poznate, kao i što se veliki broj volontera, naših koleginica i kolega prijavljuje za njih.
Projekat “Zasadi drvo” doneo nam je mnoge radosti od svog početka 2019. 🌳
Beograd, decembar 2022. - Dugujemo veliku zahvalnost svim volonterima koji su bili deo naše zelene priče i koji su nam pomogli da dostignemo postavljene ciljeve i da u velikoj meri ozelenimo i pošumimo našu zemlju.
Ove brojke su najbolji pokazatelj zajedničkog truda, rada i uspešne godine za nama.
Dostignuti ciljevi i prikazani rezultati daju nam snagu da u novoj godini težimo još višim ciljevima i da udruženim snagama oplemenimo našu divnu zemlju na najlepši mogući način.
Zato vas i u predstojećoj godini pozivamo da nam se pridružite u akcijama ozelenjavanja i pošumljavanja Srbije.
Priključi nam se i ti. 🤗
Beograd, 27. 9. 2022 – Događajem održanim u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ zvanično je obeležen početak četvrte sezone akcije „Zasadi drvo“, čiji su pokretači Adria Media Group i dm drogerie markt. U narednih sedam meseci planirana je sadnja novih 250.000 sadnica širom Srbije, fokus će biti stavljen na povezanost i međusobni uticaj društva i prirode, a primarni cilj ostaje promena navika građana.
Na događaju su govorili državni sekretari Velimir Stanojević iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i prof. Ivica Radović iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, zatim prof. dr Gordana Subakov Simić, upravnica Botaničke bašte "Jevremovac" Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Ana Aleksić, članica uprave Adria Media Groupa, Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, predstavnici institucionalnih partnera i javne ličnosti.
Ana Aleksić, članica uprave Adria Media Group, istakla je zadovoljstvo što „Zasadi drvo“ nastavlja da raste i što su rezultati sve značajniji. „’Zasadi drvo’ je prilika da svako od nas doprinese zdravijoj budućnosti. Iz godine u godinu postavljamo sve ambicioznije ciljeve, koje uspešno ostvarujemo, što potvrđuje da smo na dobrom putu i da je promena moguća, pod uslovom da postoji snaga zajedništva. Iako je najznačajnije to što smo u prethodne tri godine zajedno posadili više od 350.000 sadnica širom Srbije, realizujemo i brojne druge aktivnosti. Omogućili smo đacima prvacima u svim školama u našoj zemlji da posade svoje prve sadnice, okupili smo eksperte kako bismo zajednički definisali strategiju za zdraviju i zeleniju Srbiju, redovno u našim medijima informišemo i edukujemo javnost, građanima smo poklonili dva murala, u Beogradu i Čačku, organizovali smo brojne edukativne programe, radionice, konkurse za najmlađe i konstantno širimo aktivnosti. Činjenica je da smo zajedno s našim partnerima iz dm drogerie markt Srbija, institucionalnim partnerima i građanima pokrenuli promenu. Sve što smo do sada postigli ostvarili smo i uz njihovu pomoć i zahvalni smo im na tome, a posebno se zahvaljujemo našim kolegama koji svojom posvećenošću i radom omogućavaju da zajednica ’Zasadi drvo’ nastavi da raste i ostvaruje sve značajnije rezultate“, zaključila je Ana Aleksić iz kompanije Adria Media Group.
Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, istakla je da kompanija dm drogerie markt teži da u svakom segmentu poslovanja primenjuje poslovne principe zasnovane na održivom razvoju i podsticanju zelenih navika u najširoj zajednici. „’Zasadi drvo’ je sjajan primer takvog projekta i već četvrtu godinu zaredom nas motiviše da se pokrenemo na akciju zarad dobrobiti i očuvanja životne sredine, kao i benefita šire zajednice. Mi u dm-u smo neizmerno ponosni što smo, zajedno sa našim partnerima, pokretači jedne od najvećih inicijativa pošumljavanja u zemlji, koja je svojevrsni dokaz da je zajedničkim snagama sve moguće postići, kao i da je pozitivan uticaj koji na ovaj način ostvarujemo neprocenjiv. Posebnu zahvalnost dugujemo našim zaposlenima i njihovim porodicama koji su uzeli učešće na velikom broju organizovanih sadnji. Ja sa nestrpljenjem očekujem novu sezonu „Zasadi drvo“ zbog neverovatnog osećaja ponosa kada sa tolikim brojem ljudi posadite čitavu jednu šumu. Činjenica da ćemo jednog dana tu šumu ostaviti našoj deci i budućim generacijama inspiriše nas da pokrenemo talas pozitivnih vesti u oblasti ekologije. Verujem da ovim projektom motivišemo i druge privredne subjekte da se angažuju na isti ili sličan način i da smo svi zajedno na istoj strani – zdravije i zelenije Srbije. U skladu sa tim ovim putem pozivam i sve građane da nam se pridruže u pisanju baš takve zelenije budućnosti,“ poručila je Svetlana Jovanović Mitić.
Da podsetimo, u prvoj godini akcije postavljen je rekord time što je u jednom danu posađeno više od 51.000 sadnica, dok je naredne, 2020. godine, zasađeno više od 100.000 sadnica širom Srbije i prikupljeno 1,5 tona semena. Prethodne godine posađeno je novih 200.000 novih sadnica i nastavljene su aktivnosti u cilju informisanja i edukacije, a čiji je primarni cilj promena navika građana. Posebna pažnja posvećena je deci: organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, organizovane su brojne kreativne radionice i konkursi, a osnovnoj školi u Čačku poklonjen je mural s porukom „Napravi promenu – zasadi drvo i pošalji poruku“.
Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adria Media Group i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP„ Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“ Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, a od ove sezone i dva nova institucionalna partnera – Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo.