POSTIGNUT CILJ 5. SEZONE PROJEKTA „ZASADI DRVO“: Od 2019. godine Srbija bogatija za ukupno 800.000 sadnica



Beograd, 7. 5. 2024 - Pod sloganom "Zasadi drvo - promeni sve(s)t", uspešno je završen peti ciklus inicijative čiji su pokretači kompanije dm drogerie markt i Wireless Media Group. Zahvaljujući projektu, „Zasadi drvo“ naša zemlja obogaćena je sa bezbroj zelenih oaza gde je ukupno posađeno preko 800.000 stabala.

Prethodnih osam meseci zajednica se ujedinila u ideji da osveži što veći broj gradskih sredina novim sadnicama koje će izrasti u šume. Sezona je bila veoma rodna, te je fokus akcije bio na sakupljanju semena, a organizovane su i različite aktivnosti u cilju podizanja svesti i promene odnosa građana prema životnoj sredini. Projekat “Zasadi drvo” pokrenut je 2019. godine, a tokom pet sezona posađeno je 800.000 sadnica na više od 400 lokacija širom Srbije, čime je oplemenjeno 27 gradova i opština, a takođe je sakupljeno i osam tona semena.

Paralelno sa akcijama sadnje, u cilju stvaranja održive budućnosti, realizovane su brojne aktivnosti koje šire svest o ekološkoj odgovornosti. Posebna pažnja posvećena je edukaciji dece u vrtićima i osnovnim školama, gde su organizovane brojne radionice i konkursi. Održana su tri velika foruma o šumarstvu i tri panela posvećena „Profesiji budućnosti“. Sa ciljem da se projekat približi mladima, organizovano je 45 edukativnih radionica za studente, školarce i predškolce, kao i tri dečija konkursa na temu zaštite životne sredine, a 10.000 sadnica distribuirano je za sve škole u Srbiji.

Osim toga, za vreme projekta očišćena je divlja deponija od dva hektara, koja je sada postala zelena oaza, oslikani su murali u Beogradu i Čačku, snimljeno je 33 podkasta, dok je od 2019. godine u dnevnom listu Kurir preko 600 strana bilo posvećeno promociji zelenih tema. Projekat "Zasadi drvo" je 2023. godine na festivalu društveno odgovorne komunikacije ovenčan velikim priznanjem „Kampanja sa svrhom“ kao jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja realizovanih u Srbiji.

„Već pet godina zaredom ponosni smo na svaki postignuti rezultat i zalaganje koje smo uložili u okviru projekta Zasadi drvo kako bismo prirodi pružili šansu da ostane najveće blago i za generacije koje će nas naslediti. Pitanje održivog poslovanja više nije pitanje izbora, već potrebe koju svako od nas oseća u kompaniji dm drogerie markt. Upravo iz te potrebe potekla je ideja da svake godine u više različitih ciklusa sprovodimo akciju Zasadi drvo, kojoj se svaki put priključi sve veći broj ljudi iz naše zajednice, prepoznajući značaj i važnost prirode i njenog očuvanja“, istakla je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, i dodala:

„Uz podršku naših institucionalnih partnera, angažovanje zaposlenih i njihovih porodica, te velikodušnost brojnih volontera i javnih ličnosti, uspeli smo da stvorimo zelene oaze širom Srbije. Brojna područja kojima smo podarili nov život u okviru ove inicijative sad postaju šume. To su ujedno i mesta za opuštanje, staništa za mnoge biljne i životinjske vrste, regulatori temperaturnih uslova, pluća naše zemlje i ostavština za mlade naraštaje. Uverena sam da ćemo ovim projektom i u godinama koje dolaze nastaviti da negujemo zajedništvo i ljubav prema prirodi, kako bismo pomogli našoj planeti da očuva svoju lepotu i biodiverzitet.“

Ana Aleksić, članica uprave kompanije WMG, izrazila je zadovoljstvo povodom ostvarenog cilja i istakla važnost projekta.

"Pre pet godina započeli smo projekat Zasadi drvo s ciljem da doprinesemo stvaranju bolje i zdravije okoline. Promocijom i edukacijom putem naših medija želimo da podignemo svest o ekološkoj odgovornosti, omogućimo da se čuje glas stručnjaka i relevantnih institucija i inspirišemo građane da i sami uzmu učešća u akciji. Svaka sezona projekta bila je jedinstvena, s različitim izazovima, ali ono što je konstanta od prvog dana jeste snaga zajedništva. Zahvaljujući velikom broju volontera i zaposlenih, uz veliku institucionalnu podršku partnera, postigli smo impresivan rezultat od čak 800.000 novih sadnica posađenih širom Srbije, a idemo ka svom prvom milionu. Zahvaljujemo se svim našim partnerima, volonterima i zaposlenima koji su svojim doprinosom u okviru projekta Zasadi drvo, najveće inicijative za pošumljavanje u našoj zemlji, doprineli stvaranju zdravije budućnosti. Još jednom pozivamo sve građane da nam se pridruže u misiji da Srbiju učinimo zelenijom", zaključila je Ana Aleksić.

Akciju sadnje stabala pokrenuli su dm drogerie markt i Adria Media Group (koja je u međuvremenu integrisana u kompaniju WMG), uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo. Od ove sezone partner projekta „Zasadi drvo“ je i JKP „Zelenilo Beograd“.

Peta sezona projekta Zasadi drvo u punom jeku



Od početka petog ciklusa projekta “Zasadi drvo” završena je i šesta sadnja u Beogradu, pa je samo tokom ove sezone prestonica ozelenjena sa novih 6.700 sadnica!

Pokretači projekta “Zasadi drvo” – WMG i dm drogerie markt, sa volonterima ozelenjavali su Košutnjak, ali i lokacije širom Srbije. Vođeni stručnim uputstvima, volonteri su marljivo radili, pažljivo postavljajući sadnice. Među njima bilo je mnogo iskusnih koji već ozbiljan staž u sadnji imaju iza sebe, pa su sve sadnje tekle brzo i lako. Posadili smo 170.000 sadnica širom Srbije, ozelenili smo osam gradskih lokacija, od toga šestu Beogradu, sakupili smo 3,5 tona semena, organizovali smo forum pod nazivom "Zasadi drvo - promeni sve(s)t“, koji, sada već tradicionalno, okuplja predstavnike relevantnih institucija i eminentne stručnjake kako bi diskutovali o ključnim temama iz oblasti savremenog šumarstva.

„Mi u dm-u izuzetno smo ponosni na svih pet sezona projekta “Zasadi drvo” – najveću inicijativu pošumljavanja i ozelenjavanja u Srbiji. Na ušću dve najveće reke u Srbiji, organizovali smo akciju ozelenjavanja glavnog grada Srbije – petu od početka ove sezone. Sadnja na Ušću predstavlja još jedan poklon prestonici i našoj zajednici, kao i doprinos dm-a ozelenjavanju lokacije koja je Beograđanima jedna od omiljenih. Baš na ovom mestu zasadili smo 100 sadnica, nastavljajući zajednički rad na ozelenjavanju kao i na postizanju vidljivih rezultata i promena u svom okruženju. Kao i uvek, posebnu zahvalnost dugujemo našim koleginicama i kolegama, koji su bili sa nama i koji se uvek rado odazivaju pozivu na akcije sadnje. Pozivam i sve sugrađane da nam se pridruže u ovom velikom ekološkom poduhvatu. Svi zainteresovani mogu da pronađu više informacija o budućim sadnjama na sajtu zasadidrvo.rs. Radujemo se svakoj novoj sadnji i nastavljamo s težnjom da inspirišemo sve ljude oko nas da zajedno učinimo našu planetu zelenijom i zdravijom"– izjavila je prilikom jedne od sadnji Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija.

KOŠUTNJAK SADA IMA 1.500 STABALA VIŠE! „Pluća Beograda“ lakše dišu




Od pre dva dana prestonica je bogatija za čak 1.500 sadnica, jer su pokretači projekta „Zasadi drvo“ - WMG i dm drogerie markt s volonterima ozelenjavali Košutnjak.

Kako bi se osiguralo dugoročno blagostanje gradova i unapređenje opšte dobrobiti zajednice, veoma je važno da se se stvaraju zelena ostrva u gradovima i to je i razlog zbog kog je projekat „Zasadi drvo“, koji je, kada je pokrenut 2019, inicijalno bio zasnovan na pošumljavanju (sadnja van gradskih lokacija), u svoje redovne aktivnosti brzo uvrstio i ozelenjavanje. Od tada do danas u okviru ovog projekta ozelenjeno je čak 20 urbanih sredina, a sadnja u Košutjaku bila je prva od pet, koliko je planirano tokom pete sezone „Zasadi drvo“.

Sadnice, uključujući hrast medunac, divlju trešnju, divlju krušku i hrast kitnjak, birane su pažljivo, uzimajući u obzir specifičnosti i potrebe ovog područja.

Divlje voćkarice veoma značajne

Boris Ivanović iz JP „Srbijašume“ kaže da „divlje voćkarice, kao što su divlje kruške i divlje trešnje, predstavljaju drvenaste vrste koje su izuzetno značajne kada je reč o očuvanju biodiverziteta naše zemlje“.

- Nije tako lako sakupiti, doraditi i pripremiti seme tih vrsta kako bi se dobio kvalitetan sadni materijal, ali imali smo sreće jer smo sarađivali sa Šumarskim fakultetom Univerziteta u Beogradu, koji je to mogao da uradi na adekvatan način.
Sadnice divlje kruške i divlje trešnje biće vraćene na lokaciju s koje su došle. Divlje voćkarice su veoma značajne u šumskim kompleksima i kao hrana divljim životinjama, i njihova pozitivna funkcija je višestruka - najavio je Ivanović.


Pridružite se i vi!

Svesni značaja zelenih površina za kvalitet života građana, „Zasadi drvo“ je pokrenuo niz aktivnosti koje omogućavaju oplemenjivanje gradskih prostora i stvaranje prijatnijeg ambijenta za sve.

Pokretači projekta WMG i dm drogerie markt, kao i uvek, u prvim su redovima sadnje sa svojim zapolenima, ali i volonerima, kojih je u četvrtak na Košutnjaku bilo četrdsetak.

- Na Košutnjaku se odvija prva od pet sadnji ove sezone u Beogradu. Od početka projekta nam je ideja bila da pošumljavamo, ali kada smo uvideli koliki je značaj da se u urbanim sredinama sadi, uveli smo još jednu aktivnost - ozelenjavanje urbanih lokacija. Pratite nas na društvenim mrežama i na sajtu projekta, izaberite svoju lokaciju, pridružite se, volontirajte, budite korisni za svoju okolinu - rekla je Isidora Branković iz WMG, dok je Tanja Kostić iz kompanije dm podsetila da „Košutnjak nije samo omiljeno izletište Beograđana već su to ‘pluća Beograda’ koja treba brižljivo da čuvamo“.

- Vođeni idejom da svet možemo da učinimo boljim mestom za život svih nas, ovoj akciji, kao i mnogim prethodnim širom Srbije, odazvao se veliki broj naših koleginica i kolega. Pozivamo sve volontere dobre volje da se prijave na sajtu www.zasadidrvo.rs, pronađu odgovarajuću lokaciju i dođu s nama da uživaju u prirodi i sadnji. Sasvim je sigurno da je ovaj uspeh rezultat zajedničkih napora građana volontera, partnera koji su se pridružili projektu „Zasadi drvo“ i pokretačima. Nastavićemo i dalje da s predanošću i entuzijazmom gradimo zeleniju budućnost, čuvajući prirodne resurse i doprinoseći očuvanju planete za naredne generacije. Zato „Zasadi drvo“ nije samo projekat već pokazatelj zajedničkog truda i odgovornosti prema planeti koju delimo.


Projekat "Zasadi drvo" – sada zvanično i jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja u Srbiji

Beograd, 21. novembar 2023 - Projekat „Zasadi drvo“ čiji su pokretači kompanije dm drogerie markt i WMG a koji se realizuje u partnerstvu sa brojnim institucionalnim partnerima i građanima, dobio je još jedno značajno priznanje. Na Festivalu društveno odgovorne komunikacije dobio je titulu «Kampanje sa svrhom» kao jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja koja je realizovana u Srbiji u proteklih godinu dana.

Statuetu „Kampanje sa svrhom“ za projekat „Zasadi drvo“ primila je Irena Petrović, menadžerka za korporativne komunikacije i održivo poslovanje u kompaniji WMG, a tim povodom je izjavila: „Izuzetno sam ponosna jer je žiri odlučio da ovu prestižnu nagradu zaslužuje projekat Zasadi drvo. Svako priznanje novi je podsticaj da nastavimo našu misiju podizanja svesti o zelenim temama i odgovornosti svakog pojedinca, kao i da nastavimo da sadimo nove šume za buduće generacije. Projekat Zasadi drvo je ušao u 5. godinu i iza nas su stvarno impresivni rezultati. Ovu nagradu sam primila u ime svih nas koji smo deo Zasadi drvo porodice – naše kompanije WMG, kompanije dm drogerie markt, svih institucionalnih partnera i građana volontera“, rekla je Irena Petrović.

Početak pete sezone projekta „Zasadi drvo“ obeležen je 29. septembra 2023. godine. U narednih šest meseci planirana je sadnja novih 200.000 sadnica i ozelenjavanje osam gradskih lokacija širom Srbije, a zahvaljujući vanredno rodnoj godini, u ovom ciklusu fokus je i na sakupljanju semena. Slogan pete sezone glasi ZASADI DRVO – PROMENI SVE(S)T i ilustruje primarni cilj projekta, a to je promena svesti i navika građana. Tokom četiri ciklusa projekta „Zasadi drvo“, zahvaljujući partnerima i volonterima, posađeno je više od 600.000 sadnica na 350 lokacija širom Srbije. Paralelno sa akcijama sadnje, realizuju se brojne aktivnosti za promociju ekološke odgovornosti u cilju stvaranja održive budućnosti. Posebna pažnja posvećuje se deci: dve godine zaredom organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, realizovane su brojne edukativne radionice i konkursi, poklonjena su dva murala – jedan Beogradu, a drugi osnovnoj školi u Čačku.

Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adria Media Group (koja je u međuvremenu integrisana u kompaniju WMG) i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo. Od ove sezone partner projekta „Zasadi drvo“ je i JKP „Zelenilo Beograd“.

OBELEŽEN POČETAK PETOG CIKLUSA PROJEKTA „ZASADI DRVO“

Cilj je 200.000 novih sadnica i ozelenjavanje osam lokacija širom Srbije


Beograd, 29. 9. 2023 – Danas je zvanično obeležen početak pete sezone projekta „Zasadi drvo“, čiji su pokretači Adria Media Group (koja je u međuvremenu integrisana u kompaniju WMG) i kompanija dm drogerie markt. U narednih sedam meseci planirana je sadnja novih 200.000 sadnica i ozelenjavanje osam lokacija širom Srbije, a zahvaljujući vanredno rodnoj godini, u predstojećem ciklusu fokus će biti na sakupljanju semena. Slogan pete sezone glasi PROMENI SVE(S)T i ilustruje primarni cilj projekta, a to je promena svesti i navika građana.

Na događaju u parku Ušće govorili su predstavnici kompanija koje su pokrenule projekat „Zasadi drvo“: Irena Petrović, menadžerka za komunikacije i održivost kompanije WMG, i Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija. Petu sezonu zvanično su otvorili ambasadori projekta, glumica Anđela Jovanović i atletičar Mihail Dudaš, a ovom prilikom uručene su zahvalnice pojedincima koji su doprineli realizaciji najvećeg projekta masovne sadnje „Zasadi drvo“ u prethodnim sezonama. Nakon oficijelnog dela, gosti su uživali u nastupu gudačkog kvarteta i koktelima, a posebno interesovanje izazvao je Žirko, maskota projekta „Zasadi drvo“.

Irena Petrović, menadžerka za komunikacije i održivost kompanije WMG, predstavila je novoformiranu kompaniju i istakla da je novi slogan „Lideri u transformaciji“ u skladu s ciljevima projekta „Zasadi drvo“. „Održivost ne samo da ostaje važna tema već je postavljena kao prioritet u svim aspektima poslovanja kompanije WMG. To potvrđuje i moja nova funkcija, koja u nazivu ima održivost, jer ćemo se ubuduće još ozbiljnije posvetiti aktivnostima koje pozitivno utiču na zajednicu i planetu“, rekla je Petrovićeva i istakla da je projekat „Zasadi drvo“ mnogo više od broja posađenih sadnica ili ozelenjenih lokacija. „Jako su važne poruke koje šaljemo. Od presudne važnosti je saradnja partnera okupljenih oko zajedničkog cilja, zatim uključivanje obrazovnih institucija jer je edukacija uslov za promene koje želimo. Posebno smo ponosni na naše zaposlene i brojne građane volontere, koji su naši najznačajniji promoteri jer daju lični doprinos za zeleniju i zdraviju budućnost“, zaključila je Irena Petrović.


Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, izjavila je da „sa zadovoljstvom i ponosom obeležavamo početak pete sezone projekta Zasadi drvo – najveće akcije pošumljavanja u Srbiji“ i dodala: „Nakon sjajnih rezultata i rekorda koje smo postavili prethodnih godina, cilj nam je da u ovoj sezoni posadimo 200.000 novih sadnica i tako se približimo prvom milionu zasađenih stabala! Naša misija od samog pokretanja ove akcije je ozelenjavanje okruženja, ali i podizanje svesti o ekološkoj odgovornosti, zbog čega ćemo nastaviti da se predano bavimo i edukacijom građana, posebno onih najmlađih. Partnerstvo sa WMG-om, kao i saradnja sa institucionalnim partnerima, jačaju zajedničke napore ka pokretanju pozitivnih promena u svetu u kom živimo. Zato pozivamo sve da se pridruže našoj rastućoj ekološkoj porodici, kako bismo zajedno izgradili zdraviju, održiviju budućnost za planetu i sve buduće generacije“, poručila je Jovanović Mitić.


Da podsetimo, tokom četiri ciklusa projekta „Zasadi drvo“, zahvaljujući partnerima i volonterima, posađeno je više od 600.000 sadnica na 350 lokacija širom Srbije.
Paralelno sa akcijama sadnje, realizuju se brojne aktivnosti za promociju ekološke odgovornosti u cilju stvaranja održive budućnosti. Posebna pažnja posvećuje se deci: dve godine zaredom organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, realizovane su brojne edukativne radionice i konkursi, poklonjena su dva murala jedan Beogradu, a drugi osnovnoj školi u Čačku.

Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adria Media Group (koja je u međuvremenu integrisana u kompaniju WMG) i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo. Od ove sezone partner projekta „Zasadi drvo“ je i JKP „Zelenilo Beograd“.
Top