KOŠUTNJAK SADA IMA 1.500 STABALA VIŠE! „Pluća Beograda“ lakše dišu




Od pre dva dana prestonica je bogatija za čak 1.500 sadnica, jer su pokretači projekta „Zasadi drvo“ - WMG i dm drogerie markt s volonterima ozelenjavali Košutnjak.

Kako bi se osiguralo dugoročno blagostanje gradova i unapređenje opšte dobrobiti zajednice, veoma je važno da se se stvaraju zelena ostrva u gradovima i to je i razlog zbog kog je projekat „Zasadi drvo“, koji je, kada je pokrenut 2019, inicijalno bio zasnovan na pošumljavanju (sadnja van gradskih lokacija), u svoje redovne aktivnosti brzo uvrstio i ozelenjavanje. Od tada do danas u okviru ovog projekta ozelenjeno je čak 20 urbanih sredina, a sadnja u Košutjaku bila je prva od pet, koliko je planirano tokom pete sezone „Zasadi drvo“.

Sadnice, uključujući hrast medunac, divlju trešnju, divlju krušku i hrast kitnjak, birane su pažljivo, uzimajući u obzir specifičnosti i potrebe ovog područja.

Divlje voćkarice veoma značajne

Boris Ivanović iz JP „Srbijašume“ kaže da „divlje voćkarice, kao što su divlje kruške i divlje trešnje, predstavljaju drvenaste vrste koje su izuzetno značajne kada je reč o očuvanju biodiverziteta naše zemlje“.

- Nije tako lako sakupiti, doraditi i pripremiti seme tih vrsta kako bi se dobio kvalitetan sadni materijal, ali imali smo sreće jer smo sarađivali sa Šumarskim fakultetom Univerziteta u Beogradu, koji je to mogao da uradi na adekvatan način.
Sadnice divlje kruške i divlje trešnje biće vraćene na lokaciju s koje su došle. Divlje voćkarice su veoma značajne u šumskim kompleksima i kao hrana divljim životinjama, i njihova pozitivna funkcija je višestruka - najavio je Ivanović.


Pridružite se i vi!

Svesni značaja zelenih površina za kvalitet života građana, „Zasadi drvo“ je pokrenuo niz aktivnosti koje omogućavaju oplemenjivanje gradskih prostora i stvaranje prijatnijeg ambijenta za sve.

Pokretači projekta WMG i dm drogerie markt, kao i uvek, u prvim su redovima sadnje sa svojim zapolenima, ali i volonerima, kojih je u četvrtak na Košutnjaku bilo četrdsetak.

- Na Košutnjaku se odvija prva od pet sadnji ove sezone u Beogradu. Od početka projekta nam je ideja bila da pošumljavamo, ali kada smo uvideli koliki je značaj da se u urbanim sredinama sadi, uveli smo još jednu aktivnost - ozelenjavanje urbanih lokacija. Pratite nas na društvenim mrežama i na sajtu projekta, izaberite svoju lokaciju, pridružite se, volontirajte, budite korisni za svoju okolinu - rekla je Isidora Branković iz WMG, dok je Tanja Kostić iz kompanije dm podsetila da „Košutnjak nije samo omiljeno izletište Beograđana već su to ‘pluća Beograda’ koja treba brižljivo da čuvamo“.

- Vođeni idejom da svet možemo da učinimo boljim mestom za život svih nas, ovoj akciji, kao i mnogim prethodnim širom Srbije, odazvao se veliki broj naših koleginica i kolega. Pozivamo sve volontere dobre volje da se prijave na sajtu www.zasadidrvo.rs, pronađu odgovarajuću lokaciju i dođu s nama da uživaju u prirodi i sadnji. Sasvim je sigurno da je ovaj uspeh rezultat zajedničkih napora građana volontera, partnera koji su se pridružili projektu „Zasadi drvo“ i pokretačima. Nastavićemo i dalje da s predanošću i entuzijazmom gradimo zeleniju budućnost, čuvajući prirodne resurse i doprinoseći očuvanju planete za naredne generacije. Zato „Zasadi drvo“ nije samo projekat već pokazatelj zajedničkog truda i odgovornosti prema planeti koju delimo.

PRONAĐI SVOJU LOKACIJU I PRIJAVI SE ZA SADNJU!

Kako bi pomogla prirodi u njenom obnavljanju, i stvorila zdravije mesto za sve nas, kompanija dm i WMG zajedno sa institucionalnim partnerima otpočele su peti ciklus projekta „Zasadi drvo“ sa ciljem da se u narednom periodu približimo brojki od 600.000 sadnica. Već pet godina, realizujemo ovaj jedinstveni projekat kako bi edukovali javnost i podigli svest o značaju šuma kao jednog od najvažnijih faktora očuvanja životne sredine.

U tom poduhvatu nam može pomoći svako ko želi da se prijavi za sadnju - ovo je prilika da zajedno preduzmemo konkretnu akciju za našu prirodu!


Spisak lokacija sadnje možete pronaći na zasadidrvo.rs
Projekat "Zasadi drvo" – sada zvanično i jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja u Srbiji

Beograd, 21. novembar 2023 - Projekat „Zasadi drvo“ čiji su pokretači kompanije dm drogerie markt i WMG a koji se realizuje u partnerstvu sa brojnim institucionalnim partnerima i građanima, dobio je još jedno značajno priznanje. Na Festivalu društveno odgovorne komunikacije dobio je titulu «Kampanje sa svrhom» kao jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja koja je realizovana u Srbiji u proteklih godinu dana.
Početak pete sezone projekta „Zasadi drvo“ obeležen je 29. septembra 2023. godine. U narednih šest meseci planirana je sadnja novih 200.000 sadnica i ozelenjavanje osam gradskih lokacija širom Srbije, a zahvaljujući vanredno rodnoj godini, u ovom ciklusu fokus je i na sakupljanju semena. Slogan pete sezone glasi ZASADI DRVO – PROMENI SVE(S)T i ilustruje primarni cilj projekta, a to je promena svesti i navika građana. Tokom četiri ciklusa projekta „Zasadi drvo“, zahvaljujući partnerima i volonterima, posađeno je više od 600.000 sadnica na 350 lokacija širom Srbije. Paralelno sa akcijama sadnje, realizuju se brojne aktivnosti za promociju ekološke odgovornosti u cilju stvaranja održive budućnosti. Posebna pažnja posvećuje se deci: dve godine zaredom organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, realizovane su brojne edukativne radionice i konkursi, poklonjena su dva murala – jedan Beogradu, a drugi osnovnoj školi u Čačku.
OBELEŽEN POČETAK PETOG CIKLUSA PROJEKTA „ZASADI DRVO“
Cilj je 200.000 novih sadnica i ozelenjavanje osam lokacija širom Srbije


Zvanično obeležen početak pete sezone projekta „Zasadi drvo“, čiji su pokretači Adria Media Group (koja je u međuvremenu integrisana u kompaniju WMG) i kompanija dm drogerie markt. U narednih sedam meseci planirana je sadnja novih 200.000 sadnica i ozelenjavanje osam lokacija širom Srbije, a zahvaljujući vanredno rodnoj godini, u predstojećem ciklusu fokus će biti na sakupljanju semena. Slogan pete sezone glasi PROMENI SVE(S)T i ilustruje primarni cilj projekta, a to je promena svesti i navika građana.


CRTANI FILM - Zasadi drvo, pravilo je prvo!


Širenje svesti o prirodi i njenim potrebama, kao i kolektivna odgovornost prema zelenoj budućnosti naša je zajednička misija.

U okviru projekta Zasadi drvo mislimo i na naše najmlađe sugrađane i želimo da im približimo važnost zaštite šuma i pošumljavanja. Zato ovaj crtani poklanjamo svim mamama, tatama i deci - Uz priču veverice Vece i njenih drugara upoznajmo se sa blagodetima šuma i razvijajmo kod dece ljubav prema prirodi!
Mi smo zadatak očuvanja Zemlje shvatili ozbiljno - u okviru akcije ,,Zasadi drvo" zajedno sa Adria Media Group-om i institucionalnim partnerima od 2019. godine zasadili smo preko 153.000 mladih stabala i sakupili 1.5 tonu semena iz kog će se takođe roditi novo, mlado drveće za sve nas.
Top